Köpvillkor
Köpvillkor för Footio AB
Vi är en komplett e-handelsbutik för hälsa och fotvård med post- och lageradress på Engelbrektsgatan 8 i Malmö. Footio AB har sitt säte i Malmö och organisationsnummer 559137-1538.
Vi är helt och hållet e-handelsfokuserade och har därför ingen möjlighet att ta emot kunder fysiskt på plats.
Önskar du komma i kontakt med oss, maila info@footio.se med ditt ärende och kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Sortiment och priser
På Footio.se hittar du ett brett sortiment av fotvårdsprodukter. Vi reserverar oss för prisjusteringar vid exempelvis höjda leverantörspriser, tillfälliga kampanjer eller liknande omständigheter.
Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% moms.
Betalningsvillkor
Vi samarbetar med Klarna Bank AB samt erbjuder kortbetalning och PayPal. Detta innebär att du som kund kan betala med faktura, delbetalning, kort eller via PayPal.
När du lägger dina varor i kundkorgen och klickar på “Betala” skickas du vidare till en säker betalsida där du kan välja betalsätt.
Vid köp delas nödvändig information med betalleverantören för att genomföra köpet och motverka bedrägeri, inklusive förnamn, efternamn, adress, e-post och telefonnummer. Vid fakturaköp sparas även personnummer hos betalleverantören.
Leveransvillkor
Vi skickar beställningar spårbart med Postnord. I regel skickas din beställning samma dag som den inkommer, annars nästkommande vardag.
Vi erbjuder fri frakt vid köp över 399 kr, annars är fraktkostnaden 59 kr.
Leverans sker vanligtvis direkt till brevlådan. Är paketet för stort för att få plats får du en avisering från Postnord om upphämtning på närmaste utlämningsställe. Ta med giltig legitimation vid uthämtning.
Footio kan inte hållas ansvarigt för förseningar hos speditören, men vi gör alltid vårt bästa för att din beställning ska nå dig snabbt.
Returer och byten
För oanvända produkter i obruten originalförpackning gäller 30 dagars retur- och ångerrätt enligt distansavtalslagen.
Vid retur står kunden själv för returfrakten men vid byte står Footio för returfrakten. Undantag från ångerrätten gäller av hygienskäl för stödstrumpor, inlägg och hygienprodukter. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller inte om produkten är provad.
Reklamationer
Du kan reklamera en vara om du kan påvisa att felet fanns redan vid mottagande, t.ex. genom foto på varan samt beskrivning av felet skickat till oss. Vid godkänd reklamation skickar vi ut en ny produkt utan kostnad.
Ej uthämtade paket
För paket som returneras till oss på grund av ej uthämtning debiteras en avgift på 200 kr för att täcka kostnader för frakt, returfrakt, hantering och administration. Om varuvärdet är lägre än 200 kr debiteras varans belopp istället.
Personuppgifter
När du handlar hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att hantera din beställning och ge dig service. Uppgifterna kan användas för att leverera produkter, kontakta dig vid behov samt för att skicka information om våra produkter och erbjudanden via e-post och SMS.
Vi använder Mailchimp för nyhetsbrev och skickar ut nyhetsbrev ca var 3–4 vecka med erbjudanden och information. Du kan när som helst avregistrera dig.
Vi använder Shopify som plattform och följer GDPR enligt EU-standard.
Du har rätt att:
-
Begära utdrag på dina personuppgifter
-
Begära rättelse av felaktiga uppgifter
-
Begära radering av dina uppgifter (undantag kan förekomma enligt bokföringslagen)
Footio AB ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter.
Vi använder SSL/TLS och branschstandarder för säker kommunikation och lagring.
Ändringar av villkor
Footio förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändringar publiceras online på hemsidan och anses godkända i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd med kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.
Vi följer ARN:s beslut vid eventuell tvist och svensk lag ska gälla.